28.11. 2023 od 17.30
OBRAT O 180 STUPŇŮ ANEB FORTUNA SUCCESS STORY
I když se zdá, že agilita je něco, co se objevilo v posledních letech, její kořeny sahají více než 30 let zpátky. A již není pravdou, že se jedná o přístup jen pro softwarové firmy – v současnosti nalézá uplatnění například ve finančnictví, telekomunikacích nebo řízení lidských zdrojů. Agilní organizace (nejde jen o zavedení metod, ale i o myšlení manažerů) může dosáhnout 3x – 5x vyšší efektivity než tradiční způsob řízení.
O své zkušenosti z přechodu ze striktně projektové organizace na plně agilní se s námi podělí manažeři ze společnosti FORTUNA.
Důležité informace:
Datum: 28.11.2023
Čas: od 17.30 do 19.30 hod.
Místo konání: Italská 2581/69 – Churchill II, 120 00 Praha 2-Vinohrady
Forma: prezenční
Registrace na email: stepanka.bodlakova@komorapm.cz
15.11. 2023 od 17.00
Setkání členů a příznivců Komory v Ostravě
Kolegové z Ostravy si připravili 3 témata:
Pavel Kořenek se ve svém vystoupení „Ohlédnutí za rokem 2023 aneb kam kráčíš KPM?“bude věnovat Komoře, tomu, co se letos povedlo, co nás trápí a kam Komora směřuje.
Veronika Brancová Hase povypráví ve svém příspěvku „Jak se zahajují a ukončují projekty v akademickém prostředí aneb akceptační kritéria“o tom, jak funguje projektové řízení v akademickém světě.
Tomáš Kotula byl účastníkem letošního 15.ročníku Project, Agile & Leadership Conference a seznámí příchozí s tím, jaké poznatky a novinky si z letošní konference odnesl.
Důležité informace:
Datum: 15.11.2023
Čas: od 17.00
Místo konání: Ostrava, restaurace La Futura
Forma: prezenční
Registrace na email: pavel.korenek@komorapm.cz
9.11. 2023 od 15.30
Společná akce Komory PM a DPD Slovensko spojená s návštěvou depa
Zajímá Vás, jak funguje jedna z významných přepravních společností? Chcete se dozvědět, jaké úsilí stojí za každým doručeným balíkem? Ve spolupráci s DPD Slovensko pro Vás pořadatelé připravují přednáškami nabité odpoledne. Ale pozor, to není vše. Na vlastní kůži zažijete i prohlídku DPD depa, kam se rozhodně nedostanete každý den. Nakonec proběhne i diskuze a networking s občerstvením.
Důležité informace:
Datum: 9.11.2023
Čas: 15.30 – 18.00
Místo konání: DPD, Pri letisku 5 Pharos Park, 821 04 Bratislava
Forma: prezenční
Registrace na email: martin.soltes@komorapm.cz
13.6. 2023
NÁSTROJE PROJEKTOVÉHO A PORTFOLIO MANAGEMENTU: VÝBĚR, LADĚNÍ A REAKCE NA ZMĚNY
Výběr nástroje pro řízení projektů, programů a portfolií předurčuje úspěch celého projektového prostředí a efektivitu správy projektů a proto jsme připravili panelovou diskuzi na zajímavé téma „NÁSTROJE PROJEKTOVÉHO A PORTFOLIO MANAGEMENTU: VÝBĚR, LADĚNÍ A REAKCE NA ZMĚNY“. Budeme se bavit o praktických zkušenostech s výběrem a používáním těchto nástrojů a také o tom, jak se s nimi organizace vyrovnávají v agilním a waterfall prostředí.
Naše diskuzi budou obohacovat zkušení profesionálové, kteří se s nástroji projektového a portfolio managementu denně potýkají. Budeme se zaměřovat na to, jak vybrat ty správné nástroje a jak je přizpůsobit našim potřebám. Samozřejmě se budeme také bavit o výzvách, které s tím souvisejí, a jak nástroje reagují na změny v našich organizacích.
Přijďte se s námi podělit o své zkušenosti, představit své nápady a diskutovat o nejlepších postupech v oblasti projektového a portfolio managementu.
Pozvání do diskuze přijali:
Ing. Petr Drábek, MBA
Specialista v oblasti projektového řízení, řídil PMO ve skupině UniControls, kde aktivně využíval SW nástroje pro řízení projektů a řízení portfolia. V současné době vede rozsáhlý projekt výměny redakčního systému velkého nakladatelství a je pravidelně každý rok najímán na řízení kritické odstávky výroby významného farmaceutického podniku. U všech jeho projektových činností aktivně využívá SW nástroje společnosti Microsoft.
Ing. Vít LOBPREIS, MBA MBE
Global Portfolio and Project manager společnosti SCANIA
Vít má dlouholeté zkušenosti s řízením rozsáhlých IT projektů ve skupině SCANIA. Je manažerem týmu, který provozuje rozsáhlé řešení pro řízení projektového portfolia ve více jak 30 zemích světa. Spolupodílí se na jeho kontinuálním rozvoji a implementaci do dalších společností skupiny SCANIA.
Ing. Martin Répal, MBA
Martin působí jako Senior PPM Consultant ve společnosti Inzagi. Pomáhá firmám zavádět a optimalizovat nástroje projektového řízení a specializuje se na Microsoft nástroje. Martin je spoluautor několika publikací, které dále rozvíjí téma projektového a portfolio managemetu.
Ing. Vlastimil Poláček, PMP
Vlasta působí více než dvacet let v oblasti projektového řízení a spolu s Martinem dodává PPM nástroje zákazníkům Inzagi. Má dlouholeté zkušenosti z konzultační podpory a implementace systémů pro řízení projektů a portfolií ve firmách z řady oborů, například telekomunikací, bankovnictví, automobilového průmyslu i veřejné správy. Zajímá se o inovační management a nové technologie.
Důležité informace:
Datum: 13.6.2023
Čas: od 18.00 do 19.30 hod.
Místo konání: BROOMLOVKA, školící centrum, Vyskočilova 1326/5a, Praha 4
Forma: prezenční
Registrace na email: stepanka.bodlakova@komorapm.cz
8.6. 2023
RAŇAJKY KPM
ŠTÁTNE IT: MLÁDENCA PRÍHODY A SKÚSENOSTI
V spolupráci s občianskym združením Slovensko.Digital sme pre vás pripravili ďalšie projektové raňajky.
O čom sa budeme rozprávať:
Budeme zdieľať skúsenosti z viacerých projektov, spoluprácu so štátnou správou, komunitou dobrovoľnikov či členskými firmami. Približime tiež realitu elektronických služieb štátu a efektivitu vynakladania zdrojov na IT projekty.
Hostia na raňajkách:
Ján Suchel (hlavný speaker)
Vývoj a komunita Slovensko.Digital, programátor, spoluautor projektov využívajúcich otvorené dáta – foaf.sk, otvorenezmluvy.sk, datanest.sk. Spoluvlastní softvérovú firmu minio, s.r.o.
Petra Plesníková
Komunitný manažér Slovensko.Digital, vyštudovala strategický manažment v rakúskom Innsbrucku. Má skúsenosti v oblasti tvorby a riadenia vzdelávacích konferencií, ako aj riadenia menších IT projektov. V Slovensko.Digital sa venuje najmä spolupráci s komunitou a členskými spoločnosťami a ich zapájaniu do aktivít organizácie.
Peter Steinhübl
Výkonný riaditeľ Slovensko.Digital, vyštudovaný právnik a otec dvoch detí, a viac ako 10 rokov sa venuje oblasti IT a pracovného práva. V rade Slovensko.Digital bol zodpovedný za daňovo – odvodovú skupinu a pôsobí aj ako člen prezídia v žilinskom IT klastri.
Dôležité informácie
Dátum a čas: 8.6. 2023 od 8:30
Miesto: OSOBNE – EEA, part of BIQ Group OFFICE TWIN CITY, B. nivy 7788/12, Bratislava, 6. poschodie
Registrácia: martin.soltes@komorapm.cz
27.4. 2023
SETKÁNÍ ČLENŮ A PŘÁTEL KOMORY PM NA MORAVĚ
rádi bychom vás jménem Komory PM a jejího zástupce na Moravě Pavla Kořenka pozvali na jarní formálně neformální setkání členů KPM a jejich přátel.
Chtěli bychom s vámi u dobré večeře probrat aktuální témata a směřování komory v následujícím období. Podařilo se nám rozjet několik zajímavých věcí, další plánujeme. Zajímá nás váš pohled, vaše očekávání od Komory nejen na Moravě.
V neformální části zbyde určitě i dostatek času na vaše aktuální pracovní záležitosti, novinky v oboru a plány do budoucna.
Důležité informace:
Termín: 27.4. 2023, od 17.00
Místo konání: La Futura Restaurant | Horní 288/67, 700 30 Ostrava
Více informací o akci vám rád poskytne Pavel Kořenek pavel.korenek@komorapm.cz , kterému zároveň prosím potvrďte účast, pokud se chcete zúčastnit.
22.4. 2023
CYKLOVÝLET S KOMOROU
Naši dlouholetí členové Tomáš Sladký a Milan Schwarzkopf si pro nás připravili cyklovýlet.
Důležité informace:
Termín: 22.4. 2023
Čas: 10.00, odjezd v 10.11
Místo srazu: Staroměstské náměstí, u Orloje
Slovo organizátora Tomáše: “ Tuto akci si představuji jako sportovně pohodovou a „klábosící“ s rozumně definovanými cíli z hlediska ujeté vzdálenosti a průměrné rychlosti, se zastávkami, kde se budeme moci občerstvit a zavodnit organismus.
Z hlediska místa startu mi přijde jak orientačně, tak geograficky výhodné a stylové startovat z centra matky Prahy od Staroměstského orloje. Trasy navrhuji 2 a to:
- Trasa A podél dolního toku Berounky s cílem Beroun
- Trasa B podél horního toku Vltavy s cílem zámek Veltrusy
Na jakou trasu se vydáme, to se rozhodne na místě srazu před orlojem demokraticky hlasováním. V případě rovnosti hlasů má můj hlas organizátora váhu 2 :-)“
Těšíme se a sportu zdar!
23.3. 2023
AKO SME ZAVIEDLI PROJEKTOVÉ RIADENIE V NAŠEJ FIRME
AKO SME ZAVIEDLI PROJEKTOVÉ RIADENIE V NAŠEJ SPOLOČNOSTI
Pripravili sme pre vás ďalšie projektové raňajky. Prídite sa s nami pozrieť na to, ako sa Štefanovi Kováčovi a jeho tímu podarilo zaviesť projektové riadenie, akým výzvam a problémom počas toho obdobia čelili a čo by ešte mohli zlepšiť.
„V našej spoločnosti sme vždy mali veľa nápadov ako zlepšovať a rozširovať portfólio služieb. Od nápadu po hmatateľný výsledok existujú rôzne cesty, môžeme ich vystlať ružami. Netreba zabudnúť, že každá ruža má aj tŕne.“
A o čom budeme so Štefanom diskutovať:
- Kde sme boli v roku 2018
- Kde sme teraz
- Ako sme sa tam dostali
- Aké nástroje sme použili
- Čo sme sa pritom naučili
Dôležité informácie
Dátum a čas: 23. 3. 2023 od 8:30 do 10:00 hod.
Miesto: OSOBNE – Bistro St. Germain, Rajská 7, Bratislava
Registrácia: martin.soltes@komorapm.cz
21.3. 2023
ŘÍZENÍ FIREM V DOBĚ KRIZE ANEB NA CO BYSTE MĚLI DBÁT PŘI EFEKTIVNÍM VEDENÍ FIRMY V DNEŠNÍ DOBĚ
Komora PM si pro vás ve spolupráci se Skotak Consulting připravila sérii 3 přednášek, jejichž společným jmenovatelem je řízení firem v době krize.
V různých firmách vznikají různé problematiky.
Ale jedno mají společné – nejsou dílem náhody, avšak jsou kauzální – mají příčinu a následek.
A jedno naopak společné nemají – mohou vznikat z vnitřních příčin stavu společnosti, a nebo z vnějších příčin, např. ovlivněním okolím, politikou, segmentem trhu, modernizací odvětví a řadou dalších.
A ač by se mohlo zdát (a bývá to tak často vnímáno), že vnitřní příčina je horší, opak je pravdou.
Vnější příčinu v „ruce nedržíte“, zatímco vnitřní ano.
My se však v průběhu našeho semináře od tří špičkových odborníků (Jaroslava Skotáka, Martina Ježka a Karla Kralerta) pokusíme najít odpovědi na obě situace a ukázat jejich řešení.
Představíme, jak na situaci rychle reagovat, jak konat, jak se nebát dělat nepopulární kroky.
Důležité informace:
Datum: 21.3.2023
Čas: od 15.00 do 18.00 hod.
Místo konání: BROOMLOVKA, školící centrum, Vyskočilova 1326/5a, Praha 4
Forma: prezenční
Registrace na email: stepanka.bodlakova@komorapm.cz
Program
15.00 – 15.15 Zahájení
15.15 – 16.00 Přednáška : Řízení firem v době krize
Přednášející: Jaroslav Skoták
Konkrétních deset bodů, které učinit v okamžiku kdy je konkrétní stav nastávající krize, reakční doba, krizové týmy
-
- Case study konkrétní společnosti, postup řešení a výstupy
- Rozdíl mezi řízením firmy ve standardním režimu a v krizovém řízení
- Práce v týmech
- Krizové řízení firem v krátkodobém, přechodném období
- Krizové řízení dlouhodobě, co je okolní prostředí v nestandardním stavu
- Doporučení na využití externích pracovníků
- Komunikace dovnitř a vně firmy v době krize
- Klíčová a rozhodující opatření
16.00 – 16.45 Přednáška: Finance, podnikové finance, cash-flow a plánování v době krize
Přednášející: Martin Ježek
Relativně komplexní informace, na co se soustředit ve firmě z ekonomického pohledu, co bývá často velkým vykřičníkem ve firmě, když jim spadne obrat (odejde jeden-dva klíčový zákazníci), nebo dochází k velkým výkyvům objemů, což má dopad na cash-flow. Ukážeme si několik případových studií (pro zamyšlení, inspiraci). Podíváme se na celý trh (bankovní nebankovní) s tím, které varianty jsou kdy vhodné. Na závěr si představíme Top 5 mýtů o úvěrech.
16.50 – 17.05 Coffee break
17.05 – 17.50 Přednáška: Projektový management, specifika v době krize, krizové řízení projektů
Přednášející: Karel Kralert
CEO, člen top managementu společnosti, nebo sponzor projektu by se měl dozvědět jak bezpečně rozpoznat, že je projekt v krizi. Dále jak mu může pomoci krizové řízení, co to zpravidla znamená a na co by se měl připravit. Některá probíraná témata budou demonstrována na konkrétních příkladech z praxe. Posluchač by si měl odnést rizika projektů v době krize, a to projektů prorůstových, modernizačních, 4.0 nebo naopak úsporných a optimalizačních
17.50 – 18.00 Ukončení, závěr